• خانه

  • مرسولات من

  • حساب من

  • کیف پول

  • سفارش انبوه

  • سفارش سازمانی

  • پشتیبانی

  • راهنما

  • درباره ما

×
سفارش آسان


حساب من

خروج

حساب من

خروج
با پستکس باجه پستی در جیب شماست
اطلاعات شخصی
برای ویرایش شماره موبایل با پشتیبانی پستکس تماس حاصل فرمایید.




تغییر کلمه عبور
افزایش اعتبار

اعتبار فعلی

0 ریال

انتخاب روش پرداخت


انتقال اعتبار

برای انتقال اعتبار، شماره تلفن همراه مدنظر را وارد کنید.

اعتبار فعلی

0 ریال

باشگــاه مشتریــان
  • خـرج امتیـاز
  • جزئیـات

کارت تخفیف وانت سبک پستکس

10.000 تومان

10.000 امتیاز

کارت تخفیف وانت سبک پستکس

10.000 تومان

10.000 امتیاز

کارت تخفیف وانت سبک پستکس

10.000 تومان

10.000 امتیاز

کارت تخفیف وانت سبک پستکس

10.000 تومان

10.000 امتیاز


سطح شما:

آبی

از تاریخ :

01/01/1399

×
جزئیـات امتیـاز

تاریخ سطـح هزینه امتیاز
1399/12/22 آبی 10,000 10

مجموع امتیاز

10

دریافتی شما

10 امتیاز

آبی

برنزی

نقره ای

طلایی

تا رســیدن به سطـح

برنزی

مبلغ مورد نیاز

500,000

تومان

زمان باقی مانده

40

روز

گردش مالی، بر اساس تراکنش های 365 روز گذشته شما محاسبه شده است.

گردش مالی

0 تومان

×
توضیحات

با ثبت و تکمیل هر سفارش در پستکس امتیاز دریافت کنید، سطح خود را ارتقا دهید و امتیازهایتان را خرج کنید.
باشگاه مشتریان پستکس شامل چهارسطح آبی، برنزی، نقره‌ای و طلایی است.سطح‌بندی‌ها بر اساس میزان گردش مالی شما در پستکس مشخص می‌شوند. پس هر چه بیشتر در پستکس سفارش ثبت کنید، سطح شما بالاتر خواهد رفت و در سطح‌های بالاتر، سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید امتیاز دریافت کنید.

×
نحوه محاسبه امتیـاز

با ثبت و تکمیل هر سفارش در پستکس امتیاز دریافت کنید، سطح خود را ارتقا دهید و امتیازهایتان را خرج کنید.

به ازای هر 10,000 تومان درخواست

دریافتی شما

150 امتیـاز

آدرس هــای منتخــب شما
آدرس

انصراف مرحل قبل ثبت آدرس ادامه
گزارشات مالی کیف پول
درخواست فاکتور
سفارشات من
جستجو و دانلود گزارشات مربوطه
لیست سفارشات
پیــام ها
0
امتیاز معرفی

با دعوت از دوستان خود به پستکس هدیه دریافت کنید

فعالیت هـا

تعداد دعوت

0

دعوت های استفاده شده

0

درآمد کسب شده

0

شارژ حساب با کد هدیه

برای شارژ حساب خود، کد هدیه را وارد کنید.

پشتیبانی

همه تیکت ها

# عنوان تیکت شماره سفارش کد پیگیری بخش مربوطه وضعیت تاریخ جزییات
  • « قبل
  • 1
  • 2
  • 3
  • » بعد
ارسال تیکت جدید
لیست درخواست های خسارت

همه درخواست ها

# شماره رهگیری نام کالا برندکالا قیمت خرید وضعیت تاریخ جزییات
  • « قبل
  • 1
  • 2
  • 3
  • » بعد
ارسال درخواست جدید
درخواست فعال سازی حساب پس کرایه
سوالات متداول

کاربر گرامی لیست سوالات متداول را مطالعه بفرمایید

1- بارکد سفارش بنابر درخواست مشتری پیگیری شد و محل مرسوله به مشتری اعلام شد
شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "حساب من" به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش "اطلاعات کاربر" امکان "ویرایش اطلاعات" وجود دارد. در انتهای هر ایمیل درج شده " چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید " شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید. برای تغییر ایمیل یا اصلاح کد ملی با همان ایمیلی که ثبت نام کرده‏‌اید به info@postbaar.com ایمیل بزنید. اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط می‌توانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.
شما میتوانید پس از ورود شماره همراه به صورت کامل (******* **09) و وارد کردن کلمه ی عبور، پس از تایید شماره ی همراه(ثبت کد دریافت شده از طریق پیامک) اقدام به ثبت نام نمایید. در صورتی که قبلا با ایمیل ثبت نام کرده اید، زمانی امکان ورود از طریق شماره همراه برای شما مقدور است که شماره همراه وارد شده در پروفایل خود را تایید نمایید.
شما زمانی میتوانید شماره خود را تغییر دهید که شماره ی همراه جدید نیز تایید شود. در صورتی که شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کردید، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایید.
لطفاً ایمیل‌های اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "سفارشات من" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود
علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت پست بار، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت پست بار با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید. همچنین پست بار با سابقه سال‌ها فعالیت و تحویل موفق سفارش‌ها به بیش از صدها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان، سابقه درخشانی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان برند پیشرو در زمینه تجارت الکترونیک نزد مشتریان، نهادهای نظارتی و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات منحصر به فرد پست بار استفاده کنید.
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به سامانه، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت. در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش " انتخاب آدرس"، شما می‌توانید با انتخاب گزینه "افزودن آدرس جدید" آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به سامانه، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت. در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش "شخص حقوقی هستید؟"، با کلیک روی عبارت "اطلاعات حقوقی خود را تکمیل/ ویرایش کنید." به صفحه ویرایش اطلاعات کاربری منتقل خواهید شد و با انتخاب گزینه " تکمیل اطلاعات حقوقی برای خرید سازمانی" و وارد کردن و ثبت مشخصات سازمان موردنظر، می‌توانید برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده اقدام کنید. همچنین با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه " تکمیل اطلاعات حقوقی " و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
این سامانه با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه "سفارشات من" از وضعیت آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که 10004440044440 تنها شماره‌‌‌ ایی است که پست بار از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان پست بار، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام پست بار است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را بهInfo@postex.ir اطلاع دهید.
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.
بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با پست بار تماس بگیرم؟
خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.
چنانچه سفارش تاقبل از ساعت 12 ظهر همان روز ثبت شود تاقبل از ساعت 16 و چنانچه بعد ازساعت 12 ظهر ثبت شود, روز بعد تا ساعت 16 جمع اوری خواهد شد
بسته استاندارد پستی در ابعاد کارتن سایز 1 الی 9 میباشد و در بسته بندی غیر متعارف و غیر استاندارد بسته ها ارسال نخواهند شد. سایز بسته در سرویس پست نمیتواند بیش از 1 * 1 * 1 باشد اما در سایر اپراتورها مجاز است
خیر, پول نقد, طلا و جواهرات, چک از ممنوعات پستی هستند و درصورت ارسال و بروز مشکل عواقب آن به عهده فرستنده است
در سرویس پستی مایعات در هر ظرفی از ممنوعات پستی است و درسایر سرویس ها می بایستی در بسته بندی سه لایه باشد
بله. محتویات,وزن و ارزش ریالی مرسوله برای بیمه و تعیین خسارت باید به صورت دقیق توسط ثبت کننده سفارش اظهارشود و در غیر این صورت هرگونه خسارتی در طی فرآیند پستی به عهده اظهارکننده آن می باشد و چنانچه وزن اظهار شده با وزن مرسوله مغایر باشد سفارش کنسل خواهد شد و مشتری موظف است سفارش جدید با وزن درست ثبت نماید
بله. محتویات,وزن و ارزش ریالی مرسوله برای بیمه و تعیین خسارت باید به صورت دقیق توسط ثبت کننده سفارش اظهارشود و در غیر این صورت هرگونه خسارتی در طی فرآیند پستی به عهده اظهارکننده آن می باشد و چنانچه وزن اظهار شده با وزن مرسوله مغایر باشد سفارش کنسل خواهد شد و مشتری موظف است سفارش جدید با وزن درست ثبت نماید
تنظیمـــات
استفاده از سرویس رهگیری پیامکی
استفاده از سرویس دریافت ایمیل اطلاعات ثبت سفارش
دسترسی به پرینتر
دسترسی به بسته پستی
بارگذاری نشان تجاری
×
آیا میخواهید خارج شوید؟

جزئیات پیام

ثبت درخواست فاکتور

خانه

مرسولات من

حساب من

پشتیبانی

راهنما

×
سفارش آسان


قوانین استفاده از سامانه

زمان بندی جمع آوری سفارش هایی که درخواست آنها تا قبل از ساعت 8صبح باشد همان روز و زمان جمع آوری سفارشاتی که پس از ساعت8 صبح ثبت شوند، در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش خواهد بود .


 قوانین اجرایی
1.    تعهد می نمایم که  وزن و محتوای بسته را بدرستی  به دقت و صداقت اعلام نمایم.اگر  چنانچه وزن اعلام شده 
 مغایر با وزن واقعی باشد (که این مورد در واحد تجزیه و مبادلات مشخص می گردد)، سفارش کنسل خواهد شد و مسئولیت تاخیر در ارسال، هزینه سفارش مجدد و یا هرگونه خسارت ناشی از این امر به عهده اینجانب خواهد بود.
2.    تعهد می نمایم که آدرس گیرنده را  در سیستم به درستی اعلام نمایم تا موجب برگشتی سفارش و یا هزینه های نگهداری در باجه معطله نگردد. 
3.    تعهد می نمایم هماهنگی لازم را با گیرنده برای اخذ مرسوله ای که در باجه معطله می باشد  بنمایم.
4.    تعهد می نمایم آدرس فرستنده اعم از استان، شهر و منطقه را صحیح انتخاب نمایم و چنانچه این امر به درستی صورت نگیرد مسئولیت ناشی از تاخیر در جمع آوری و یا کنسلی سفارش به عهده اینجانب خواهد بود.
5.    تعهد می نمایم از شنبه تا پنجشنبه، جهت تحویل مرسوله به جمع آور تا ساعت 19 در محل اظهار شده ثبت سفارش (آدرس فرستنده) حضور داشته باشم و در صورت عدم حضور، این امر به منزله لغو سفارش است و هیچ مبلغی از بابت سفارش لغو شده  مسترد نخواهد شد و همچنین تعهد می نمایم هیچ گونه ادعایی در این خصوص نخواهم داشت. همچنین در شرایط آب و هوایی بارانی یا برفی و یا مناطق گرمسیر (درجه حرارت بالای ۴۵ درجه) و مناطق سرد سیر (درجه حرارت زیر صفر درجه) این امکان وجود دارد که فرایند جمع آوری با تاخیر انجام پذیرد.
6.    درصورت بروز خسارت و مفقودی کالا حداکثر سقف خسارت قابل پرداخت برای کالا های مشمول خسارت میگردند 90% فرانشیز ارزش کالا می باشد.
7.    مسئولیت ناشی از تاخیر خسارت کالا تا قبل از تحویل به شرکتهایی پستی در زمانی که توسط نماینده این شرکت جمع آوری گررد بعهده نماینده و پس از آن به بعهده شرکت پستی منتخب مشتری می باشد که توسط این شرکت پیگریی می گردد.
8.    مجددا اعلام میدارم که قبول دارم کلیه سفارشات ثبت شده در روزجمعه و ایام تعطیل در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش  جمع آوری خواهد شد و در این خصوص هیچ اعتراضی نخواهم داشت، 
9.    تعهد می نمایم هر گونه شکایت در خصوص خسارت وارده به هر مرسوله ای  را صرفا ظرف 24ساعت پس از سفارش از و عدم پذیرش آن مرسوله اعلام دارم و در غیر این صورت هیچ گونه اعتراضی نخواهم داشت  ضمنا تعهد بیمه مرسوله تا لحظه تحویل آن به گیرنده اعتبار خواهد داشت.
10.    تعهد می نمایم که کالای فاسد شدنی ، ممنوعات پستی و قاچاق، وزن بیش از 30کیلو، مایعات و ابعاد بیش  از 1 متر  در مرسوله پستی قرار ندهم و مندرجات بند ممنوعات پستی رارعایت نمایم .
11.    تعهد می نمایم که کالای شکستنی  ارسال ننمایم مگر آنکه کلیه ضوابط بسته بندی را رعایت نموده باشم، که در صورت عدم رعایت ضابطه فوق و بروز خسارت، هیچ اعتراضی نخواهم داشت و مسئولیت محتوای کلیه کالاهای مندرج در بسته به عهده اینجانب می باشد، همچنین شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاع رسانی بسته بندی مرسوله ندارد و در صورت ارسال مرسوله با هرنوع بسته بندی تبعات آن به عهده فرستنده می باشد.
12.    تعهد می نمایم فایلPDF  سفارش خود را که حاوی کد رهگیری می باشد  را پرینت و بر روی  بسته الصاق نمایم وحتما آنرا امضا کنم و سپس  نسخه دیگر را به امضای جمع آور برسانم و به عنوان رسید نزد خود نگهدارم.. ضمنا کلیه قوانین پستی را در خصوص محتوای بسته پستی رعایت نمایم و اگر خلاف این امر را انجام دهم کلیه مسئولیت های ناشی از خسارت و غیره به عهده اینجانب می باشد و اگر چنانچه به پرینتر دسترسی نداشته باشم، آدرس فرستنده، گیرنده و شماره سفارش را بر روی بسته بندی مرسوله با ماژیک درج بنمایم.
13.    تعهد می نمایم کلمه کاربری و رمز عبورم فرد دیگری استفاده نخواهد کرد که در غیر این صورت کلیه مسئولیت ها و تعهدات مندرج در بند های این تعهدنامه  به عهده اینجانب خواهد بود.
14.    تعهد می نمایم کلیه موارد لازم در مورد بسته بندی صحیح و عدل بندی را با هزینه خودم انجام دهم تا بسته در زمان حمل پاره نشود و چنانچه مرسوله ام به بسته بندی مجدد نیاز داشت هزینه آن را طبق نظرکارشناس بپردازم یا مبلغ بسته بندی از 
حساب کیف پول اینجانب  اتوماتیک کسر گردد.
15.    روند کاری سامانه  بدین گونه است که سفارش هایی که تا قبل از ساعت 12  در پیش کرایه و ساعت7 در پس کرایه و COD  ثبت می گردند همان روز به فعال پستی یا کالارسان، جهت جمع آوری ارجاع  و تا ساعت 18 جمع آوری از محل ثبت شده برای فرستنده جمع آوری گردد که اینجانب تعهد می نمایم در صورت 24 ساعت تاخیر در جمع آوری حق هرگونه اعتراض نسبت به جمع آوری کالا را از خود سلب نموده ام.
16.    متعهد و مطلع هستم که جمع آوری بارها، از درب منزل یا محل کار انجام می شود و روند دریافت آن به گونه ای است که بار باید  به جمع آور  محترم، در محل درب ورودی ساختمان تحویل داده شود و در صورت نیاز به رویت محتویات مرسوله امکان 
بازدید آن فراهم گردد.
17.    تعهد مینمایم چنانچه از درج  امضا در بخش امضای مشتری  در فاکتور خودداری نمایم (که بصورت اتوماتیک پس از ثبت سفارش دانلود و در اختیارم قرار گرفت) حق هرگونه اعتراضی را نسبت به دریافت غرامت ناشی از خسارت یا فقدان مرسوله را از خود سلب می نمایم. این موارد یکبار دیگر در زمان پرداخت مبلغ هزینه ارسال بصورت الکترونیک به تایید اینجانب رسیده است (در زمان پرداخت، تایید نمودم که قوانین را خواندم و قبول دارم).
18.    تعهد می نمایم اگر شرکت پستی به هر علتی از حمل بسته اینجانب خودداری کرد حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می نمایم و اجازه شکایت در این خصوص را نخواهم داشت.
19.    جهت اطلاع از روند پرداخت حق مقر نیز به بخش دستورالعمل مندرج در سایت مراجعه نمایید . 20.    در صورتی که از یک بارکد نامعتبر(کنسل شده) یا بارکدی که قبلا مرسوله آن رهسپاری شده استفاده کنید. شامل جریمه نقدی تا 5 برار هزینه بارکد استفاده شده خواهید شد.

 
قوانین مالی 
1.  کنسلی سفارش
1-1) می پذیرم در صورت ثبت سفارش از طریق پست بار، چنانچه درخواست کنسلی سفارش را داشته باشم هیچ
 مبلغی عودت داده نخواهد شد 
1-2) می پذیرم چنانچه در زمان تحویل مرسولات، بسته ای تحویل داده نشود، به منزله کنسل شدن مرسوله می باشد.
1-3) تعهد می نمایم و می پذیرم چنانچه مرسوله از سامانه غیرپستی باشد، تا قبل از جمع آوری قابل کنسل کردن بوده و چنانچه برای جمع آوری مراجعه شود یا اینکه جمع آوری انجام شود برای کنسلی هیچ وجهی مسترد نخواهد شد.
2.    مدت زمان ارسال بسته طبق SLA  مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده. بارهایی که مدت زمان ارسال  بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت  تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی از طریق eop.post.ir  ثبت گردد.
3.    برای استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ 3،270،000 ريال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. درصورت  درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر10 سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای 10 تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می توان به جای هزینه سفارش پیش کرایه استفاده کرد.
4.    مشتری گرامی چنانچه درخواست بازگشت کیف پول را داشته باشید این امر با ارسال تیکت و درخواست بازگشت کیف پول امکان پذیر میباشد ۷۲ ساعت پس از ارسال تیکت و اعلام شماره شبا مبلغ باقیمانده کیف پول شما عودت داده خواهد شد 5.    

            
تعهدات بیمه ای

1.    کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و پس از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد  لذا گیرنده بایستی از دریافت مرسوله آسیب دیده خودداری نماید.
2.    شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می نماید که خود، کالا را بسته بندی نموده باشد. همچنین بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی باشند، نخواهد بود.
3.    مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد.
4.    در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه پس از برآورد  معادل 50% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت میشود. 
5.    در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده با سرویس پست بار ، می بایستی  مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، آدرس و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی غرامت   در لینک eop.post.ir درج گردد.


 ممنوعات پستی

    ممنوعات پستی به شرح ذیل میباشند: مایعات ، مرسولات شکستنی، تجهیزات ماهواره، فیلترشکن ها، دارو ، مشروبات الکی و مواد مخدر، تجهیزات نظامی، لوازم جنسی، مواد محترقه، اسکریپت های غیرمجاز، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیرمجاز، تجهیزات جاسوسی، اقلام مستهجن ، فالگیری و رمالی، پول نقد، چک، سفته ، اوراق بهادار  و جواهرات، فرش، مدارک شناسایی، اسناد
    و همچنین در ارسال به سایر کشورها هم پس از دریافت مرسوله توسط فعال پستی به شما اعلام خواهد شد که مرسوله جزء  ممنوعات پستی به کشور مقصد مورد نظرشما هست یا خیر.

راهنمای نحوه ثبت سفارش

  • نحوه ثبت سفارش
  • ویدیوی آموزشی

• قبل از ثبت سفارش در سامانه، لازم است چه کارهایی صورت پذیرد ؟

قبل از ثبت سفارش،  باید مرسوله بسته بندی شده و آماده باشد و قوانین استفاده از خدمات پستی را کامل مطالعه نمایید.

• چطور می توان در سامانه پستی ثبت سفارش کرد؟ 

برای ثبت سفارش در سامانه پستی، کافیست وزن، محتویات و ارزش ریالیِ دقیق و ابعاد مرسوله را  به درستی انتخاب و ثبت نمایید. همچنین مرسوله بنابر ارزش ریالی بیمه شده و دارای بسته بندی استاندارد و مناسب ارسال باشد یا با توجه به ابعاد مرسوله، کارتن مورد نظر خریداری شود و پس از پرداخت آنلاین هزینه، سفارش ثبت نهایی، جمع آوری و ارسال می شود.

• فاکتور سفارش ثبت شده را از کجا باید دانلود کرد؟

پس از ثبت سفارش، فاکتور به صورت اتوماتیک دانلود خواهد شد یا اینکه می توان با مراجعه به اکانت خود و مراجعه به قسمت "سفارشات من"، فاکتور مرسوله مورد نظر را دانلود کرد.

• نحوه چسباندن فاکتور روی جعبه چگونه است؟ 

فاکتور تولید شده جهت مرسوله را پس دانلود و پرینت، به نحوی روی بسته بچسبانید که تا پایان روند ارسال پاره و یا کنده نشود.

• آیا لازم است بعد از چسباندن فاکتور باز هم آدرس فرستنده و گیرنده یا شماره سفارش روی بسته درج شود؟

بله، بهتر است علاوه بر الصاق صحیح فاکتور روی مرسوله، اطلاعات فرستنده و گیرنده و همچنین شماره سفارش مرسوله  روی بسته بندی درج شود.

• چنانچه به بسته بندی و پرینتر دسترسی نداشتم، چطور می توانم از سامانه استفاده کنم؟

چنانچه امکان بسته بندی و پرینتر برای مشتری وجود نداشته باشد، می توان از گزینه "کارتن و لفاف بندی" برای انتخاب بسته بندی و گزینه "دسترسی به پرینتر ندارم" برای ثبت درخواست پرینت  فاکتور توسط فعال پستی استفاده کرد.

• آیا لازم است لوگوی شما روی فاکتور قرار داده شود؟

استفاده از این سرویس به اختیار ثبت کننده سفارش و از طریق سرویس مخصوص درج لوگو در فاکتور امکان پذیر است.

• چگونه می توان از سرویس پس کرایه و COD استفاده کرد؟

استفاده از این سرویس نیازمند ثبت نام در گیت وی می باشد پس چنانچه متقاضی استفاده از سرویس پس کرایه یا COD هستید کافیست یک بار قبل از ثبت سفارش، درخواست خود را جهت استفاده از این سرویس، به همکاران پشتیبانی ارجاع داده پس از ارسال مدارک مورد نیاز  و فعال سازی این سرویس می توانید از خدمات مورد نظر به راحتی استفاده نمایید.

• زمان جمع آوری مرسولات به صورت می باشد؟ 

کلیه سفارشاتی که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ثبت شوند، حداکثر تا ساعت ۱۷ امروز یا در شرایط بحرانی ظرف ۲۴ جمع آوری خواهند شد. همچنین سفارشاتی که در روزهای تعطیل ثبت می شوند در اولین روز کاری بعد از تعطیلات جمع اوری خواهند شد. در سفارش های ثبت شده از قسمت سنگین بار نیز امکان انتخاب ساعت و روز و خودروی مورد نیاز جهت جمع آوری نیز فراهم می باشد.

• بسته های پستی را به چه شخصی و کجا تحویل بدهم؟

هر شرکت پستی جمع آور اختصاصی خود را دارد و برای جمع آوری مرسوله،جمع آور خود را به آدرس فرستنده اعزام می کنند.

• آیا ممکن است در زمانی که برای جمع آوری مرسوله به شما مراجعه می شود بسته ای که در روزهای قبل تحویل نداده اید را نیز تحویل بدهید؟

خیر، زیرا سفارش بسته ای که در روزهای قبل تحویل داده نشده  به صورت  اتوماتیک کنسل شده و چنانچه به فعال پستی تحویل داده بشود نیز بسته شما حمل نخواهد شد.

• آیا می توان سفارشی ثبت شده و پرداخت شده را کنسل کرد ؟

اگر در زمان جمع آوری بسته را تحویل جمع آور ندهید سفارش شما کنسل خواهد شد و هیچ مبلغی به شما عودت داده نمی شود،  اگر سفارش شما از طریق سرویس های پست بار - پست بار باشد چنانچه درخواست کنسلی داشته باشید هیچ مبلغی عودت داده نخواهد شد اگر با شرکتهایی بجز پست بار ثبت سفارش کرده باشید تا قبل از مراجعه برای جمع آوری بار، میتوانید بار را کنسل کنید. مبلغ قابل بازگشت نیز ظرف 72ساعت آینده به صورت شارژ کیف پول قابل عودت خواهد بود.

کلیک کنید

  • 0:0
  • 01:40